Rozrzad Superboy 2 CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • likoss
    Elegance
    • 2010
    • 753
    • Superb II combi (3T5)

    Rozrzad Superboy 2 CR

    W ksiazce pisza by po 180a wlasciwie po 210 tys. Km wymieniac a czasowo nic nie jest napisane. Öd zalozenia do przejechania 210 tys km tak tez mowiono mi w serwisie. Ale inny pan w swrwisie stwierdzil niesmialo ze po 6 latach powinienem zmienic. Szlag mnie trafil. Wymienilem olej a nie zmienialem rozrzad auto ma dopiero 100 tys. a jest z 2011 silnik 2 TDI CR .
    ​​​
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
    http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/
  • likoss
    Elegance
    • 2010
    • 753
    • Superb II combi (3T5)

    #2
    Rozmawialem ze swoim salonem Skody w Düsseldorf ie stwierdzili ze Produzent nie daje ograniczenia czasowego i spokojnie Monza jezdzic do 210 km. Oczywiscie tak dlugo czekam nie bede ale uspokoili mnie. Mam nadzieje ze maja Racje.
    Pozdrawiam
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
    http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      ja bym wymienił, oczywiścei komplet z pompą wody, pasek się starzeje i parcieje. 5-6 lat to max, nawet jeśli przebiegu nie zrobisz. to ważna wymiana eksploatacyjna. p.s. na marginesie chory pomysł ma producent rozrząd co 210 tkm....

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #4
        w polsce w instrukcji z tego co wynika jest max 120 tkm na wymianę paska w Twoim silniku w SII i tego bym się trzymał, lub właśnie owych 5/6 lat. 210 tysi to jakiś chory przebieg

        Komentarz

        • likoss
          Elegance
          • 2010
          • 753
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          U mnie jest napisane 180 tys. Jednak W przyszlym roku wymienie ( bo wczesniej w Polsce nie bede ) mam nadzieje ze dozyje
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
          http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

          Komentarz

          • likoss
            Elegance
            • 2010
            • 753
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            Do takiego przebiegu napewno niedojade w najblizszych 2-3 latach .
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
            http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              no ok, rok przeżyje pewnie. ale pasek to guma i się poprostu starzeje/pęka etc., nie tylko przebieg się liczy
              więc w ASO bajeczki opowiadają, jak by Ci się zerwał to co by dało gadanie tego gościa z serwisu? kompletnie nic, by pewnie powiedział "ale dziwna sytuacja" i zachęcał do naprawy za parę tysięcy euro u nich rozwalonego silnika.... auto gwarancji nie ma już dawno, może daliby Ci zniżkę na pasek albo pasek za darmo, ale odbiliby sobie w naprawie wartej tysiące.....bo to robi spustoszenie konkretne
              Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

              Komentarz

              • adaś
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2006
                • 876
                • Volkswagen

                #8
                Ja też badałem temat odnośnie rozrządu w 2.0 CR i w serwisie VW we Wrocławiu twierdzą, że bezpiecznymi wyznacznikami są 180 tys km lub 7 lat. Ja mam auto z 2010 i przejechane 175 tys i w tym roku przed wakacjami chcę wymienić rozrząd.
                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                Komentarz

                • pstryczek
                  RS
                  • 2009
                  • 10778
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  U mnie w książce serwisowej pisze 160 tys. i wtedy też wymieniłem. Pasek jest ze dwa razy szerszy niż standardowy dlatego ma dłużej wytrzymać. Gorzej z łożyskami rolek i pompy. Te tyle nie powinny pracować.
                  Marek

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Pierwsza seria CBBB w Skodach z 2008 wymienione po 6 latach i 90kkm.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      no właśnie....w fordzie też pisze w książce co..... uwaga.... aż 240 tkm....wymieniany był przy 160 tkm rok temu. pompa już popierdywać zaczynała, a pasek też był daleki od ideału....więc te zalecenia przesadnie długie bym zostawił na boku....

                      Komentarz

                      • pstryczek
                        RS
                        • 2009
                        • 10778
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        U mnie zdjęty pasek wyglądał bardzo dobrze na oko. Rolki i pompa już nie wyglądały najlepiej.
                        Marek

                        Komentarz

                        • TFil
                          Classic
                          • 2008
                          • 37

                          #13
                          Ja wymieniłem po 147 tys. km (po 5 latach), bo trochę już hałasował (plus pompa wody i pasek wielorowkowy). Chyba nie warto za długo czekać

                          Komentarz

                          • tomek evo
                            Rider
                            • 2013
                            • 474
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            Ja przy przebiegu 117 tys wymieniałem bo było już pond 6 lat.

                            Komentarz

                            • zadariusz1
                              Rider
                              • 2011
                              • 543
                              • Octavia III (5E3)
                              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Ja mimo tego iż octavka to we wtorek jestem umówiony na wymianę rozrządu, przebieg przy jakim będę to robił to 174000 km , mimo tego ,że ASO cały czas twierdzi,że do 210 mogę śmigać. Po rozeznaniu rynku zdecydowałem się na rozrząd ori ,zakładany w niezależnym warsztacie. różnica w cenie pomiędzy contitechem,a ori 220 złotych ,więc przy tak ważnym elemencie żadna. Po rozeznaniu rynku dowiedziałem się ,że ori paski są pokrywane jakby silikonem i ich trwałość jest znacznie większa, rozrząd contitecha ma interwał wymiany 120 tysi lub 5 lat,zaś ori 210 lub 8 lat. Oczywiście rozmawiając w warsztacie to rozrząd wytrzyma 210 tysi w warunkach eksploatacji trasowej , w mieście (częste gaszenie i zapalanie jazda w korkach) znacznie skraca jego wytrzymałość . Dlaczego nie robię w ASO bo ASO chce 2200 a warsztat 1600 zł więc różnica cenowa duża . ASO ma teraz dobre ceny na zestawy rozrządu więc nie opłaca się kupować zamienników

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10960
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                ja wymieniam do końca roku czyli po 5 latach i będzie przebieg w okolicy 200 tys.
                                czyli zgodnie z zasadą co nastąpi pierwsze: 5 lat lub 200k
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • zadariusz1
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 543
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                  #17
                                  Ja stwierdziłem,że w tym aucie i tak rozrząd zrobię raz bo do kolejnych 170 tysięcy już nim nie będę jeżdził, więc bez różnicy, czy będę dociągał na siłę do 5 lat lub 200k , jak znam życie to popełnię błąd ,bo po głowie chodzi mi zmiana auta , ale z poprzedniczką było tak samo tuż po zmianie rozrządu i turbiny poszła w rozliczeniu za psie pieniądze.

                                  Komentarz

                                  • Rafał 82
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 150
                                    • Superb II (3T4)

                                    #18
                                    Ja dość długo zastanawiałem się czy wymieniać po 5 latach czy jeździć dalej. W ASO kazali jeździć, a mechanik DGW mówił zmieniać po 5 latach mimo przebiegu 112k. Jestem po wymianie. Rozrząd zaczął hałasować, a pasek po zdjęciu od środka wyglądał słabo. U mnie 80% przebiegu to trasa. Więc jeżeli chodzi o czas eksploatacji to wychodzi na to, że lepiej nie eksperymentować. Wymieniłem równo po 5,5 roku i był to najwyższy czas.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...